Academic interests
- Social differentiation and stratification: gender, class, ethnicity
- Class analysis
- Social mobility
- Culture and stratification
- Power
- Residential segregation
Publications
-
Heggebø, Kristian & Ljunggren, Jørn
(2024).
Too little, too late? Mental healthcare utilization among men and women who die from diseases of despair.
-
Ljunggren, Jørn & Andersen, Patrick Lie
(2023).
Covid-19 restrictions and the impact of class origin on educational outcomes.
-
Andersen, Patrick Lie & Ljunggren, Jørn
(2023).
Covid-19 restrictions and the impact of class origin on educational outcomes.
-
Ljunggren, Jørn & Heggebø, Kristian
(2023).
Nobelpris eller selskapslek?
sosiologen.no.
-
Ljunggren, Jørn
(2023).
Arbeidermenn: Praktiske folk i en upraktisk verden.
-
Helle, Gunnar Bugge; Flemmen, Magne Paalgard; Andersen, Patrick Lie & Ljunggren, Jørn
(2022).
Klasse og politisasjon i Norge siden 80-tallet.
-
-
Ljunggren, Jørn ; Wollscheid, Sabine; Andersen, Patrick Lie & Vennerød-Diesen, Frida Felicia
(2023).
Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet. Delrapport 1: Kunnskapsoppsummering og konstruksjon av elevers erfaringskontekst.
OsloMet - storbyuniversitetet.
ISSN 978-82-7894-831-6.
Show summary
Notatet presenterer et grunnlagsarbeid som er gjort til prosjektet Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet. Dette består for det første av en innledende kunnskapsoppsummering av pandemiens innvirkning på opplæring og organiseringen av den i Skandinavia, Nederland og Tyskland. For det andre består notatet av en empirisk undersøkelse av hva slags bredere sosiale kontekst som norske elever erfarte under pandemien og en klassifisering av disse i ulike grupper av erfaringskontekster.
Koronapandemiens langsiktige konsekvenser for elever på ungdomstrinnet er et samarbeidsprosjekt mellom NOVA og NIFU som gjennomføres på oppdrag fra Udir i perioden 2022-2025. Formålet med prosjektet er å fremskaffe oppdatert kunnskap om betydningen av pandemien for ungdomsskoleelever for å kunne styrke opplæringen og kriseberedskapen i fremtiden.
-
View all works in Cristin
Published
Nov. 13, 2020 11:59 AM
- Last modified
June 7, 2024 10:27 AM