Publisert 23. nov. 2022 09:38

Senter for tverrfaglig kjønnsforskning har i 30 år delt ut en pris for beste masteroppgave eller profesjonstudie med kjønnsperspektiv levert ved Universitetet i Oslo (UiO). Fristen for å nominere kandidater til årets pris er 31. desember.

Publisert 15. nov. 2022 08:44

Postdoktor ved Senter for tverrfaglig kjønnsforskning (STK) Reinert Skumsnes har nylig vært medarrangør for konferansen “Egyptology in dialogue: Historical bodies in relations of comparisons and negotiations” ved Emory University i Atlanta, Georgia.

Publisert 4. nov. 2022 13:50

Med seminaret «Mannsutvalget møter forskning» inviterte Senter for tverrfaglig kjønnsforskning (STK) til en samtale mellom regjeringens nye Mannsutvalg og akademia. Hva kan forskning som belyser menn og maskuliniteter bidra med i utvalgets arbeid?

Publisert 8. sep. 2022 08:32

Gikk du glipp av NORA-konferansen 2022, eller har du lyst til å se et foredrag på nytt? Under finner du opptak av keynote-foredragene til Marianne Liljeström, Amund Rake Hoffart, Astri Dankertsen og Raewyn Connell.

Publisert 26. aug. 2022 12:39

Hvordan står det til med mangfold og inkludering blant de ansatte på Universitetet i Oslo (UiO)? Beret Bråten og Maja Feng Mikalsen (STK) har utført et forskningsprosjekt om dette på oppdrag fra UiO, noe som resulterte i rapporten Mangfold og inkludering ved UiO, publisert i slutten av mai. Den 22. august ble rapporten lansert med et åpent seminar.

Publisert 7. juni 2022 10:28

Nå er det mindre enn to uker igjen til NORA-konferansen 2022, som skal finne sted 20. til 22. juni. Vertsorganisasjonen, konferansekomiteen og medarrangørene gleder seg til at over 200 konferansedeltakere kommer til Universitetet i Oslo.