English version of this page

Nytt nettverk for maskulinitetsforskning

Et nytt nettverk skal samle forskere som arbeider med temaer knyttet til menn og maskuliniteter. Første møte i nettverket blir 28. november.

Fargerik tegning av forskjellige menn

Illustrasjon: Colourbox

Nettverk for maskulinitetsforskning blir en lavterskel møteplass for forskere, stipendiater og masterstudenter som jobber med maskulinitetsperspektiver eller spørsmål knyttet til menns livssituasjon. Initiativtakerne er Helene Aarseth (STK), Knut Oftung (LDO) og Hanne Sogn (NIH).

Medlemmene skal møtes to ganger i semesteret. Planlagte temaer for fremtidige møter er maskulinitet og klima, ufrivillig single menn og incels-bevegelsen, samt arbeiderklassemaskulinitet.

På sikt ønsker nettverk for maskulinitetsforskning også å arrangere åpne seminarer for et bredere publikum om temaer knyttet til menn og maskulinitet. Nettverket tar gjerne imot forslag til temaer både for interne møter og åpne arrangementer.

Er du interessert i å delta i forskernettverket? Send en epost til Helene Aarseth.

Publisert 16. okt. 2023 15:05 - Sist endret 19. apr. 2024 10:24