Podkast: Lektor Lomsdalen intervjuer Kirsti Malterud og Harriet Bjerrum Nielsen om kunnskapssynet hos Stoltenbergutvalget

Hvordan vet vi at vi måler og veier de riktige tingene? Hvordan er vi sikker på at den formen for forskning vi bedriver er egnet til å finne ut av det vi ønsker å finne ut av? Harriet Bjerrum Nielsen, professor emerita ved Universitetet i Oslo, og Kirsti Malterud, professor emerita ved Universitetet i Bergen, har kritisert Stoltenbergutvalget for deres kunnskapssyn og det vitenskapelige synet som ligger til grunn for deres rapport om kjønn og skolen. Lektor Lomsdalen har invitert Kirsti og Harriet til sin podkast for å snakke mer om dette.

Hør podkasten LL-201: Kirsti Malterud og Harriet Bjerrum Nielsen om kunnskapssynet til Stoltenbergutvalget publisert 25. februar 2020.

Publisert 26. feb. 2020 09:45 - Sist endret 26. feb. 2020 09:45